Vandetta Role Play

Forum serwera Vendetta Role Play


#1 2013-01-18 21:09:07

 Herr Lutter

Hejter Naczelny

25933733
Skąd: Dowolna.
Zarejestrowany: 2012-12-06
Posty: 426
Punktów :   
Klan:: Taki zajebisty.

Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Stało się. Tak oto zaskakując wszystkich wziąłem swój pierwszy projekt sesji treningowej, udoskonalam go, i już  niedługo sesja ruszy. Niedługo, ponieważ poczekam, aż gracze się pozapisują [ktoś mnie ostatnio zaskoczył namyślając się co do sesji, więc poczekam na jeszcze kogoś].

O czym będzie sesja?

Pogranicze Myrthany i Varantu to niebezpieczne miejsce, zwłaszcza podczas tego kruchego pokoju. Północne ziemie Varantu zawsze były miejscem spornym. Wielu z władyków wywodziło się z dawnej szlachty Varanckiej, jednakże inni chcieli niezależności - dysponowali bogatymi ziemiami, wystarczało im życie kupieckie i nie mieszanie się w wojny. I to było przyczyną sporów, ich bogate tereny z licznymi kopalniami, zielem bagiennym, unikalnymi ziołami rosnącymi w śródziemnym klimacie...
Jak łatwo się domyślić, gdzie bogate tereny tam i duża przestępczość. Nie inaczej, właśnie to jest główna bolączka tego terenu. Zapuszczają się tu zarówno raubritterzy myrthańscy, zwykłe rzezimieszki jak i niektórzy asasyni. Plemiona nomadzkie toczące wojnę ze wszystkimi wokół także nie pomagają, mimo, że zdarza im się wyeliminować jakieś bandyckie grupy.
Myrthana aktualnie jest w stanie kruchego pokoju z Varantem, jednakże nigdy nie wiadomo kiedy konflikt między tymi wielkimi imperiami rozgorzeje na nowo...

W jednym z granicznych miast myrthańskich, warownym mieście Yrensfort, przebywa całkiem bogata karawana, która zbiegiem okoliczności poszukuje grupy najemników, którzy zechcą ją eskortować do Bragi - sporego miasta w Varancie, słynącego z posiadania najróżniejszych towarów. Jest ono jednym z najbogatszych miast, gdyż znajduje się na przecięciu wszystkich szlaków kupieckich, więc napływają tam towary z całego świata południowego i środkowego.
Droga do tego miejsca jednakże nie jest bezpieczna - asasyńskie warownie zaczynają się dopiero kilkadziesiąc kilometrów za granicą, przed tym miejscem szlak jest w ogóle niestrzeżony.

Tak więc nadarza się doskonała okazja, aby najemnicy [gracze] mogli załapać dobrze płatną robotę.



System jest bardzo prosty. Postanowiłem zrezygnować z kości oraz statystyk. Pozostaną tylko umiejętności i krótkie charakterystyki postaci [punkt „charakterystyka” w którym opisujemy to, jaka nasza postać jest, a więc nie tylko charakter ale także dobre i złe strony, jak np. duża siła oraz uzależnienie od ziela], na których podstawie będę za pomocą zdrowego rozsądku oceniał przebieg akcji oraz to, czy czynność się udała czy też nie.
Ma to być sesja szkoleniowa, więc nie chcę się zagłębiać w złożoną mechanikę. Z resztą nigdy tego nie chcę robić, bo za dużo czasu marnuje, a jednak najwięcej frajdy jest wtedy, kiedy nie blokują Cię żadne głupie ograniczenia niewiadomo skąd wzięte.

Co do umiejętności, gracze zyskają możliwość posiadania 4 dobrze rozwiniętych [główne] oraz 4 przeciętnie rozwiniętych [poboczne]. Temat ze wzorem karty postaci zostanie stworzony niedługo.


Przebiegu sesji nie opisuję, bo dostatecznie dobrze zrobiłem to w temacie poświęconym sesjom w offtopicu, do którego odsyłam wszystkich nie wiedzących jak grać, a jak nadal nie wiecie – są tam także przykłady, na których możecie się wzorować.


Limitu odpowiedzi nie ma, jednakże chciałbym, abyście odpisywali możliwie najczęściej – lecz naturalnie, aby nie było sztucznych wypowiedzi pisanych na siłę. Jeśli zdarzy się sytuacja, że przez dłuższy czas nie odpisujecie, MG uzna, że nic nie robiliście – albo przejmie Waszą postać i sam nią pokieruje dopóki nie wrócicie. O takich rzeczach należy informować Mistrza Gry.



Jeszcze słówko na temat uniwersum – jest to znany świat z Gothica, czas akcji jakieś 7 lat po utworzeniu bariery, nieco przerobione na potrzeby sesji. Świat przede wszystkim zwiększył rozmiary, a miasta znane z gier Gothic II-III zostały miastami głównymi – są to największe miasta w królestwie, liczące nawet 50000 obywateli, oprócz tego jest masa mniejszych, większych miasteczek oraz miliony wiosek – tutaj możecie swobodnie wymyślać skąd pochodzicie, jedynie pamiętajcie o nazwach prowincji – Faring, Północne Wyżyny [nad Geldern], Silden, Geldern, Prowincja Królewska Vengard, Ardea, Cape Dun, Trelis. Jak widać, są to także nazwy prowincji, wprowadziłem to dla ułatwienia.
Uzbrojenie nie ogranicza się tylko do gothicowego – mamy cały arsenał broni białej z lat 1000-1500, ale o broni palnej zapomnijcie.

Postaci twórzcie w miarę realistyczne. Mile widziane też by było, abyście nie byli wyjątkowymi najemnikami, którzy z palcem w nosie zabijają smoki. Postać ma być realistyczna, a więc ma posiadać nie tylko zalety – ale też wady.

Samuel ma już postać ze mną ustaloną, i jest już członkiem karawany do której Wy musicie się nająć – jest jakby moim protegowanym, co ustaliliśmy już na początku sesji, aby nadać jej smaczek. Samuel ma już spore doświadczenie jak na tak krótki udział, i to ja sam wysunąłem tę propozycję – więc to, że jest adminem nie ma nic do rzeczy, bo każdego traktuję równo, nieważne jakie ma stanowisko. Nikt nie ma ulg.


Temat ten służy do zgłaszania się do sesji oraz komentowania jej przebiegu, wygłaszania uwag co do systemu oraz graczy, et cetera. Nie bójcie się w nim pisać, w końcu do tego został stworzony. Ino piszcie na temat, bez spamu.

Offline

 

#2 2013-01-18 21:32:31

 Krzysztof Rutkowski

No-Life

Skąd: Łęg Kościelny
Zarejestrowany: 2012-11-13
Posty: 206030
Punktów :   

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Zgłaszam się :>

Offline

 

#3 2013-01-18 22:31:36

Samuel

No-Life

Zarejestrowany: 2012-11-13
Posty: 666
Punktów :   

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Każdy kto się zgłosi, otrzyma zestaw śniadaniowy Samy'ego, uścisk dłoni komunistycznej dziwki, oraz autograf gitarzysty zespołu ,,The riders of the Apocalypse".
Każdy kto nie jest pewien, jak to działa, niech się zgłosi do Lutra, bądź mnie, a wszystko zostanie wyjaśnione.


Droga na której nie ma przeszkód zapewne prowadzi do nikąd.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b98ecff3c80a.jpg

Offline

 

#4 2013-01-19 12:32:09

Krzesło

No-Life

28884751
Call me!
Zarejestrowany: 2012-11-13
Posty: 777
Punktów :   
Klan:: Bogowie Areny (BA)

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Zgłaszam się ^ ^


Wowątę hłypcika!

Offline

 

#5 2013-01-25 11:35:14

 Kamilusz

Nowy użytkownik

Call me!
Skąd: Inwałd
Zarejestrowany: 2013-01-25
Posty: 5
Punktów :   
Klan:: (WzK) Wojownicy z Khorinis
WWW

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Gdy bym mógł, to ja się też zgłaszam.


http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2013/01/92d891948d5da61f8ac6de9138e6037d_original.gif?1359061686

Offline

 

#6 2013-02-02 11:26:49

Mr.Torch

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-23
Posty: 37
Punktów :   

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

jak można to i ja też się zgłaszam:D

Offline

 

#7 2013-02-04 15:34:24

Felix Meis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-22
Posty: 42
Punktów :   

Re: Sesja RPG - "Ach ci bandyci..."

Ja te.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zizklan.pun.pl www.dzielnekobietki.pun.pl www.medyk2004.pun.pl www.pracawniemczech.pun.pl www.mucc.pun.pl